בית המורה או בית התלמידאוניברסיטה - האוניברסיטה העברית
”ניסיון עשיר פרונטלית ובזום, גילאי גן חובה ועד פנסיונרים, הן עבור פרטיים והן עבור מוסדיים. התחומים מפורטים בעמוד. “
מלמד שיעורים פרטיים בערבית - חטיבת ביניים
ערי
לימוד: אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, גבעתיים, הרצליה, זכרון יעקב, חדרה, חיפה, כפר יונה, כפר סבא, נתניה, פרדס חנה-כרכור, פתח תקווה, קיסריה, קציר-חריש, תל אביב -יפו
” פנומנלית לערבית. כיהנה כראש צוות פיתוח קורס בערבית ספרותית במרכז לטכנולוגיה חינוכית (מט"ח) והשעורים שהעבירה לתלמיד התבססו על ערכת הלימוד העשירה - שכללה ספרי לימוד וקובצי אודיו - שהיא היתה אחראית על פיתוחה.
גם אם לא ראתה תמיד עין בעין עם התלמיד שלמד אצלה שנים ארוכות, גב' בן-אליעזר הרימה תרומה שלא תסולה בפז לידיעותיו, וזכתה לשבחים מפיו של מורה שמחזיק בנסיון של עשרות שנים בהנחלת התרבות הערבית לצרכים מבצעיים.“
” בחסד!
נורא מסורה לתלמיד ולצרכיו, חיננית, סובלנית, סופר מקצועית, משרה אווירה נעימה ומסבירה ברוך ובסבר פנים יפות.
בעלת יכולת לייזר לזהות את אופי התלמיד, חוזקותיו וחולשותיו ולדייק את השיעור במיוחד בעבורו, תוך הקניית ביטחון, עוצמה, מוטיבציה והנאה להפיק יותר ולהתפתח.
מומלץ בחום!“
משלחות רשמית... עמים קדומה... צוותים רפואית... ואומות מאוחדת..., שוב פעם מוזר? מנסים לקרוא טקסט בערבית, חושבים על כלל הרשמב"א, ובכל זאת משהו בתרגום לעברית לא מסתדר לכם? ובכן, גם הפעם הטקסט הערבי אינו טועה. במאמר הקודם, "רשמב"א - חלק ראשון" התחלנו ליישם את כלל הרשמב"א, ריבוי שאינו מציין בני אדם, אשר קיצורו הפך למושג שגור בקרב לומדי השפה הערבית במגזר היהודי. ולמרות הכוונה להקל על לומדי השפה באמצעות ר"ת, בכל זאת מדובר רק בהגדרה חלקית. לפיכך, יש עניין וצורך להשלים את הנושא.
מילים חדשה? כלבים קטנה? עצים גבוהה? זאת ערים קדומה? זאת היא הנופים היפה אשר...? מנסים לקרוא טקסט בערבית ומשהו בתרגום לעברית לא מסתדר לכם? ובכן, העיניים אינן טועות, אבל גם בטקסט אין טעות. רשמב"א השתרש, אצל לומדי השפה הערבית במגזר היהודי, כמושג רווח וככינוי מקובל לשם ברבים, של דברים שאינם מציינים בני אדם. בעצם אלה ראשי תיבות: ריבוי שאינו מציין בני אדם - רשמב"א. אלא שעל אף הרצון להקל על לומדי השפה באמצעות ר"ת, הגדרה זו חלקית בלבד, משמע שאינה מספקת הסבר מלא. המאמר שלפניכם מתמקד בחלק הראשון של נושא הרשמב"א ומנחה איך להתמודד עם הופעתו בטקסטים.
מכירים את זה שאתם יושבים מול רשימת מילים ותרגומים אימתנית ולא יודעים איך לעזאזל אתם הולכים ללמוד את כל זה?! כדי לזכור מילים יש צורך לעבד אותן בראש באיזו צורה, לשחק איתן, לעבור איתן תהליך, או בקיצור: לחוות איתן חוויה!
במאמר הקרוב אסקור 13 שיטות יעילות שצורבות את המילים במוח שלנו והופכות את למידת המילים לחלק הכיפי של לימוד השפה. מספר 3 תפיל אתכם מצחוק ;)
המלצות אחרונות בנושא לימוד ערבית - חטיבת ביניים