אנו מוסיפים משהו לכמות מסוימת
לדוגמה:
לבר יש \(5\) סוכריות והיא קיבלה עוד \(2\) סוכריות מחברה שלה שירן.
כמה סוכריות יש לבר עכשיו?
פתרון:
נצטרך לחבר \(5+2=\)
אם נוסיף \(1\) ל-\(5\) נקבל \(6\)
אם נוסיף עוד \(1\) נקבל \(7\).
לכן \(5+2=0\)
אנו מחסירים משהו מכמות מסוימת
לדוגמה:
לבר יש \(8\) סוכריות והיא נתנה לחברה שלה שוהם \(4\) סוכריות.
כמה סוכריות יש לבר עכשיו?
פתרון:
נצטרך לחסר \( 8-4=\)
אם נחסר \(1\) נקבל 7
אם נחסר עוד \(1\) נקבל \(6\)
אם נחסר עוד \(1\) נקבל \(5\)
אם נחסר עוד \(1\) נקבל \(4\)
לכן \(8-4=4\)
דוגמה:
לגל יש 12 חולצות בארון. אמא של גם קנתה לה עוד 3 חולצות.
כמה חולצות יש עכשיו לגל אחרי שאמא שלה קנתה לה עוד חולצות?
פתרון:
נצטרך לחבר \(12+3=\)
נחבר \(1\) נקבל \(13 \)
נחבר עוד \(1\) נקבל \(14\)
נחבר עוד \(1\) נקבל \(15\)
לכן \(12+3=15\)
לדוגמה:
לנועה יש \(12\) סיכות לשיער.
אחותה של נועה הביאה לה במתנה ליום ההולדת עוד \(13\) סיכות לשיער כי היא יודעת שהיא מאוד אוהבת.
כמה סיכות לשיער יש לנועה עכשיו?
פתרון:
נכתוב את התרגיל בחיבור ארוך:
נחבר אחדות עם אחדות ונקבל \(5\)
נחבר עשרות עם עשרות ונקבל \(2\)
קיבלנו ש:
\(12+13=25 \)
נפלא!
עוד תרגיל –
בכיתה ב'1 יש \(25\) תלמידים ובכיתה ב'2 יש \(24\) תלמידים.
כמה תלמידים סך הכל יש בשתי הכיתות?
פתרון:
נצטרך לחבר \(25+24=\)
נכתוב את התרגיל בצורה מאונכת אחדות מתחת לאחדות ועשרות מתחת לעשרות ונקבל:
נחבר \(5\) ועוד \(4\) נקבל \(9\)
נחבר \(2\) ועוד \(2\) נקבל \(4\)
סך הכל \(49\)
לקריאה נוספת של חיבור במאונך לחצו כאן!
דוגמה:
לגיא יש \(14\) חולצות בארון. הכלב של גיא קרע לו \(3\) חולצות ובגלל זה הוא היה חייב לזרוק אותן לפח.
כמה חולצות יש עכשיו לגיא אחרי שזרק את החולצות הקרועות?
פתרון:
נצטרך לחסר \(14-3=\)
נחסר \(1\) נקבל \(13 \)
נחסר עוד \(1\) נקבל \(12\)
נחסר עוד \(1\) נקבל \(11\)
לכן \(14-3=11\)
לדוגמה:
לנועה יש \(17\) סיכות לשיער.
אחותה של נועה לקחה לה \(5\) סיכות.
כמה סיכות לשיער יש לנועה עכשיו?
פתרון:
נכתוב את התרגיל בחיסור ארוך:
נחסר אחדות עם אחדות ונקבל \(2\)
נחבר עשרות עם עשרות ונקבל \(0\)
קיבלנו ש:
\(17-5=2\)
נפלא!
עוד תרגיל –
בכיתה ב'1 יש \(25\) תלמידים.
\(12\) תלמידים מתוכם יצאו ליום כיף ברמת הגולן והשאר נשארו ללמוד בכיתה.
כמה תלמידים נשארו ללמוד בכיתה?
פתרון:
נצטרך לחסר \(25-12=\)
נכתוב את התרגיל בצורה מאונכת אחדות מתחת לאחדות ועשרות מתחת לעשרות ונקבל:
נחסר \(5\) פחות \(2\) נקבל \(3\)
נחסר \(2\) פחות \(1\) נקבל \(1\)
סך הכל \(13\)
לקריאה נוספת של חיסור במאונך לחצו כאן!