לימוד דקדוק באנגלית בעזרת אטימולוגיה

אטימולוגיה היא חקר מקורות המילים. למען האמת, כל מי שלומד שפה צריך ללמוד אטימולוגיה, אך בפועל זה כמעט ולא נעשה. אולם מניסיוני, ,תלמידים אוהבים את לימוד האטימולוגיה. זה ממלא את הסקרנות הטבעית שלהם לגבי דברים, כולל מילים. לא צריך להקדיש יותר מחמש עד עשר דקות בשיעור לאטימולוגיה. תלמידים נהנים מאטימולוגיה – זה פשוט מעניין ולא דורש מחשבה עמוקה ולימוד זה מהווה דרך מצוינת להתחיל את השיעור - בכיף ובאיזי כזה - ובהחלט אטימולוגיה תעשיר את הערכת התלמידים ללימוד האנגלית

דוגמה לאטימולוגיה:

  • center - הנקודה האמצעית של עיגול, הנקודה בה סביבה משהו מסתובב
  • center - מרכז
  • central - מרכזי
  • concentrate - להתרכז
  • centrifugal - כוח שעף מהמרכז
  • self-centered - מרוכז עם עצמו
  • eccentric - אדם ש"איבד" את המרכז ומתנהג ללא יחס לנורמות חברתיות רגילות, וכו'

רבים אומרים שדקדוק נחשב כמשעמם ובלתי אפשרי ללימוד רציני ומעמיק, אבל זה ממש לא נכון. הכל תלוי באיך מלמדים ולרוב, מורים נכשלים במשימה, ובגדול! חבל – הבנת הדקדוק הופך את הדובר מצולע לאצן. אנחנו יכולים לעשות את זה עם התלמידים שלנו. חיוני להבין את החשיבות של לימוד דקדוק באנגלית, במיוחד לדוברי עברית.

אז מה קשר בין אטימולוגיה ודקדוק באנגלית

בדקדוק באנגלית, על ידי הבנת הזמן המתאים, מידע רב מועבר כבר ללא צורך להסבר נוסף; זה בניגוד גמור לעברית. לדוגמה, כאשר בעברית אדם אומר "אני הולך לבית ספר", חסר מידע הדרוש כדי להשלים את ההודעה: "אני הולך לבית ספר עכשיו", או "אני הולך לבית ספר כל יום". באנגלית I walk to school או I am walking to school, כבר מספק למאזין הרבה מהמידע הדרוש בכדי להבין את הדברים בצורה מדויקת יותר וזה אחד הדברים היפים באנגלית. (הדבר השני היפה באנגלית הוא הדיוק במילים - ובגלל זה נלמד להשתמש בתזאורוס - מילון של מילים נרדפות)

לכן יושם דגש רב על דקדוק, אם כי ללא לחץ או זמן מוגזם המוקדש ללימודו. הדקדוק נתפס כמשעמם וקשה ללימוד, אך מניסיון, ככל שההבנה של הדקדוק גדולה יותר, כך הלימוד של אנגלית מהנה יותר. הכל תלוי במורה.    

ניתוח דקדוקי ומבני (Grammar Analysis) - מושלם עבור הראש החרדי

לאחר שילמדו את התלמיד (בקצרה),למשל , הווה פשוט והווה מתמשך בצורה בסיסית, תוצג בפניו פסקה שתנותח. כאן, באנליזה של הכתוב, הלימוד של דקדוק באמת מתרחש, לא כמו שרגילים ללמד אותו בעל פה עם תרגילים (שזה גם חשוב, אבל אינו מספיק בכלל.)

בזמן שאין הכרח שהתלמיד יבין לחלוטין את הפסקה; במקום זאת, חשוב שהתלמיד פשוט יזהה שימושים בהווה פשוט ובהווה מתמשך. לדוגמה:

I had been dreaming my entire life of visiting Australia. Now that I am finally here, I know that my dream was special. I will never forget how much effort I put into getting here, but it was worth every ounce of sweat. I am seeing things, especially animals, that do not exist anywhere else in the world. The people are friendly, the views of nature are amazing, and I am the happiest person in the world.


מאמרים דומים