פעולות בסיסיות

באיזו שיטה היית רוצה ללמוד?
תרגול הסבר וידאו
🏆תרגולים מומלצים עבורך

פעולות חשבון בסיסיות

חיבור מסומן ב  \(+\)
פעולה שמחברת יחד שני מספרים.
חיסור מסומן ב \(–\)
פעולה שמחסרת מספר אחד מהמספר הראשון.
כפל מסומן ב \(×\) או ב \(\cdot\)
פעולה שכופלת בין מספר למספר. 
חילוק מסומן ב \(:\)
פעולה שמחלקת מספר כלשהו לכמה חלקים שווים.

למעבר לתרגולים בנושא

בחן את עצמך בפעולות בסיסיות!

בחנים ותרגולים נוספים

כל התרגילים במקום אחד!
אנחנו מאמינים שרק עם תרגול אפשר באמת להצליח במבחן, ואתם?

הצטרפו למעל 20,000 תלמידים שכבר לומדים איתנו:
    למעלה מ- 10,000 תרגילים בכל הנושאים שנלמדים בכיתה
    בניית תוכנית לימודים אישית ושליטה מלאה ברמת התרגול
    פתרון וידאו מלא אישי לכל שאלה שלא הבנתם
    תרגול הדרגתי מהבסיס גם למי שפספס הרבה בכיתה
אלפי תרגילים מחכים לכם,
הירשמו עכשיו בחינם!

תרגילים בסיסיים בפעולות בסיסיות (1)

צפו במספר דוגמאות לתרגילים בנושא פעולות בסיסיות

דוגמאות ותרגולים נוספים

תרגולים מתקדמים (0)

אחרי הדוגמאות הבסיסיות, הגיע הזמן לתרגילים קצת יותר מאתגרים 😊


הכיתה התקדמה בפעולות בסיסיות ואתם עדיין מאחור?

צוות לימוד נעים כאן עבורכם :)
בואו ללמוד פעולות בסיסיות עם מאות סרטונים, שאלות ודוגמאות.
בא לי ללמוד בלי חפירות👷‍


פעולות חשבון בסיסיות

חיבור

פעולת החיבור היא פעולה שמחברת יחד בין שני מספרים.
בואו ונבין יחד מה אומרת פעולת החיבור.
לדנה יד \(2\) כדורים ולאלעד יש \(3\) כדורים.
אם נחבר יחד את כל הכדורים, גם של דנה וגם של אלעד נקבל \(5\) כדורים.
הכדורים של דנה ועוד הכדורים של אלעד

פעולת החיבור מסומנת ב \(+\) פלוס
כשלפנינו תרגיל חיבור כמו זה לדוגמה
\(3+2=\)
נדע שאנו צריכים לסכום יחד את כל הכדורים – לחבר אותם.
שימו לב – בתרגילי חיבור חוק החילוף מתקיים. נוכל להחליף בין המיקומים של המספריים ועדיין לקבל את אותה תוצאה.

ועכשיו נתרגל:
\(9+1=\)
פתרון: מופיע סימן ה \(+\) ולכן אנו צריכים לחבר \(9\) ועוד \(1\).
אם נוסיף \(1\) ל-\(9\) נקבל: \(10\)
\(9+1=10\)

חיסור

פעולת החיסור בין שני מספרים היא פעולה שמפחיתה – מחסרת מספר מהמספר הראשון.
בואו נבין טוב יותר את פעולת החיסור:
לתמר יש \(6\) גומיות. תמר הביאה לאחותה הקטנה גאיה גומייה אחת. כמה גומיות נשארו לתמר?
הגומיות של תמר פחות אלו שנתנה לגאיה


\(6-1=5\)
אם תמר הביאה גומייה \(1\) לגאיה ובהתחלה היו לה \(6\), עכשיו יש לה \(5\) גומיות.
פעולת החיסור מחסרת מספר מהמספר הראשון.
כשלפנינו תרגיל כזה למשל:
\(7-3=\)
נקרא אותו משמאל לימין, \(7\) פחות \(3\).
את ה-\(3\) נחסר מהשבע נקבל \(4\).

עכשיו נתרגל:
\(8-2=\)
נקרא את התרגיל \(8\) פחות \(2\). נצטרך לחסר \(2\) מהמספר \(8\) ונקבל:
\(8-2=6\)

עוד תרגיל:
\(12-4=\)
\(12\) פחות \(4\), נחסר \(4\) מהספרה \(12\) ונקבל:
\(12-4=8\)

כפל

פעולת כפל היא פעולה שחוסכת זמן ועוזרת לפתור תרגיל באופן מהר ופשוט!
פעולת הכפל מסמנת ב\(×\) 
תרגיל כפל שנראה ככה למשל:
\(5×4=\)
נקרא אותו \(5\) כפול \(4\).

שימו לב – בתרגילי כפל חוק החילוף מתקיים. נוכל להחליף בין המיקומים של המספריים ועדיין לקבל את אותה תוצאה.

בואו נבין טוב יותר את משמעות הכפל.
לפנינו \(4\) כוסות ובכל כוס יש \(3\) עפרונות. כמה עפרונות יש בסך הכל?
4 כוסות ובכל אחת מהן 3 עפרונות

נכפול \(4\) כוסות כפול \(3\) עפרונות בכל כוס ונקבל את סך הכל העפרונות שיש לנו.
\(4×3=12\)
סך הכל יש לנו \(12\) עפרונות.
בעצם במקום לחבר ולספור את כל העפרונות יכולנו לבצע פעולת כפל שחסכה לנו המון זמן.
זאת אומרת שבמקרים בהם יש מספר קבוצות שבכל קבוצה מספר זהה של דברים, נוכל להשתמש בפעולת כפל.

טיפ חשוב! 
כדי לדעת לפתור תרגילי כפל בקלות ובלי שום מאמץ, אנחנו מאוד ממליצים לכם ללמוד היטב את לוח הכפל! לוח הכפל מכיל בתוכו את כל הפתרונות האפשריים לתרגילי כפל של עד \(10×10\)!
ותאמינו לנו, אם תדעו את לוח הכפל טוב, זה יעזור לכם הרבה בחשבון ובעתיד בכלל!

הדפיסו אותו כבר עכשיו ונסו לזכור אותו בעל פה.

ועכשיו נתרגל!
\(2×5=\)
בתרגיל הזה אנחנו צריכים לשאול כמה זה \(2\) שחוזר על עצמו \(5\) פעמים.
זאת אומרת:
\(2+2+2+2+2=\)
התשובה היא \(10\) ולכן
\(2×5=10\)

חילוק 

פעולת חילוק היא פעולה שמחלקת משהו לכמה קבוצות שוות בגודלן.
פעולת החילוק נראית כך \(:\) כמו נקודתיים
וכאשר יש תרגיל חילוק למשל \(4:2=\)
נקרא אותו – \(4\) חלקי \(2\).
את ה\(4\) נצטרך לחלק ל-\(2\) קבוצות שוות. התוצאה היא בעצם כמה יהיה בכל קבוצה אם נחלק \(4\) ל-\(2\) קבוצות שוות. התשובה היא \(2\).
בואו ונבין טוב יותר מהי פעולת חילוק.
אם יש לנו \(8\) תפוחים ו-\(4\) ילדים ואנו רוצים לחלק אותם שווה בשווה לכל ילד, כמה תפוחים כל ילד יקבל?
נפתור את השאלה הזו בעזרת תרגיל חילוק.
\(8:4=2\)
אם נחלק לכל ילד מספר תפוחים שווה בשווה, כל ילד יקבל \(2\) תפוחים וזוהי התוצאה.

למעבר לתרגולים בנושא