מנת פתיחה
תלמידות ותלמידים נתקלות/ים בבעיות עם החיבור. ישנן הרבה בעיות שיכולות לצוץ בהקשר הזה, אבל היום נדון בפסקת הפתיחה, או בשמה השני "איך להתחיל לכתוב, לעזאזל?!". ראשית, אציין כי מותר להעתיק את המטלה במלואה. לרב זה מאוד מפתיע את התלמידות והתלמידים שלי, אבל זו התשובה. מותר להעתיק את הפסקה לחלוטין ולא יורידו לכן ולכם על זה נקודות. עם זאת, אני מציעה לכתוב פסקת פתיחה שמכילה את כל התוכן הדרוש, וגורמת לחיבור שלכן/ם להראות טוב יותר.
פסקת הפתיחה אמורה להכיל שלושה רכיבים: הצגה קצרצרה של הנושא, טיעון אחד לתומכים ואחד למתנגדים (חצי משפט לכל צד) והדעה שלי. אני יודעת שישנם מכונים שמנחים את התלמידות והתלמידים *לא* לכתוב את הדעה בפסקת הפתיחה, ואני ממליצה לכן ולכם בחום להתעלם מההנחיה הזו. אנחנו לא בנטפליקס, ואין צורך בקליף האנגר.
הנה התבנית, ואני ממליצה לכן ולכם להשתמש בה:
לאחרונה התעורר דיון בנוגע ל______. התומכים טוענים ש_____, ואילו המתנגדים טוענים ש_____. אני תומך ב/מתנגד ל_____, ובחיבור זה אפרט על כך.
מה, זה הכל?
כן! זה כל מה שצריך בשביל פסקת פתיחה מעולה. רוצה דוגמה? בשמחה.
האם לדעתך אריאנה גרנדה צריכה להיות ראשת הממשלה של ישראל?
לאחרונה התעורר דיון בנוגע לשאלה האם אריאנה גרנדה צריכה להיות ראשת הממשלה. התומכים טוענים שלאריאנה יש את כל הנתונים להצלחה בתפקיד זה, ואילו המתנגדים טוענים שראשת הממשלה צריכה נסיון בעולם הפוליטיקה. אני תומכת בכך שאריאנה גרנדה תהיה ראשת הממשלה של ישראל, ובחיבור זה אפרט על כך.
האם המדינה צריכה לסבסד סליים לכל ילד?
לאחרונה התעורר דיון בנוגע לסבסוד סליים. התומכים טוענים שהסליים הוא מוצר שמסייע לטיפול בהפרעות קשב וכן מפחית לחץ, ואילו המתנגדים טוענים שמדובר במוצר חד פעמי שנזרק לאחר שימוש קצר. אני תומכת בשימוש בסליים, ובחיבור זה אפרט על כך.
מה דעתך על שלט למזגן?
לאחרונה התעורר דיון בנוגע לשלט למזגן. התומכים טוענים שמדובר במוצר חיוני שמאפשר לשלוט על מזג האויר מרחוק, ואילו המתנגדים טוענים שמדובר במוצר שמעודד עצלות. אני תומכת בשימוש בשלט למזגן, ובחיבור זה אפרט על כך.
בהצלחה רבה לכולן ולכולם, ואני פה לכל שאלה.