להתחיל לשחק טניס בגיל 40

טניס הוא ספורט ייחודי; הוא מספק אימונים אירוביים (סיבולת) ואנאירוביים (תנועות נפץ מהירות). הנקודה הממוצעת בטניס כוללת פרצי פעילות ופעולות כדי להתאים את גופנו באותו אופן כמו אימון אינטרוולים. יש לכך השפעה חיובית מאוד על הלב והריאות שלנו עם מחקרים שהראו כי משחק רק 3 שעות בשבוע מפחית את הסיכון למחלות לב ביותר מ- 50%. יתר על כן, משחק טניס יכול להפחית את קצב הירידה בכושר שלנו ככל שאנו מתבגרים. במחקר שבדק 8 ענפי ספורט שונים זוהה כי לטניסאים הייתה תוחלת החיים הארוכה ביותר, בערך 10 שנים! טניס הוא ספורט לכל הגילאים, המינים, הגדלים ורמות המומחיות, עם יתרונות כולל שמירה על הרכב גוף בריא, בריאות העצם, כוח השרירים ושיווי משקל.

טניס הוא לא ספורט קשה

תתפלאו לדעת, שטניס זה לא ספורט קשה כמו שחשבתם. אני מניח שתמיד חשבתם שזה יהיה קשה מדי בשבילכם ושאתם פשוט לא מצליחים לפגוע בכדור אך ההיפך הוא הנכון! עם מאמן נכון תוך מספר אימונים אתם כבר תפגעו בכדור בקלות ואז זה יהפוך להיות ספורט אמיתי. טניס הוא ספורט שמתאים לכולם ולכל הגילאים ואפשר תמיד למצוא מישהו לשחק איתו בקלות ועכשיו, בגלל שמדובר בספורט יחידני הוא גם מאוד מתאים לתקופת הקורונה, כלומר שהספורט שלנו עדיין "חוקי" וככל שאתם משתפרים זה נהיה אימון יותר רציני. תחשבו שתגיעו למצב שתוכלו להחזיר כל כדור, אז איזה ריצה יפה תעשו במגרש.

בטניס לא מרגישים שרצים, לעומת ריצה רגילה. כלומר שאתם תוכלו להגיע למצב שאתם רצים דיי הרבה, אבל לא מרגישים את העייפות ובכלל נהנים מזה. בשעה של טניס אפשר לשרוף עד 900 קלוריות במיוחד עם אתם ברמה טובה של טכניקה.

למה לשחק טניס דווקא עכשיו?

  • הילדים כבר בוגרים ויש לכם זמן לעצמכם ואתם כבר יכולים למצוא תשוקה חדשה משלכם.
  • טניס זה לא באמת ספורט קשה כמו שחשבת
  • אפשר להתחיל ביחד עם הילדים ולבנות תשוקה ביחד עם הילדים.
  •  אפשר להגיע בקלות מאוד לרמה שאפשר להתחרות, בטניס יש מספר דרגים א,ב,ג. לדוגמה בדרג ג אפשר לשחק אפילו אחרי מספר חודשים.
  • דרך קלה מאוד להוציא אנרגיה ולהשתחרר
  • משפר את התנועתיות וזרימת דם.
  • מחנך את הילדים למשמעת וגם אותך
  • דרך טוב להוציא כעס ולשחרר
  • קשה מאוד להיפצע בטניס לעומת ספורט אחר כמו כדורגל
  • לא צריך להשיג קבוצה שלמה בשביל לשחק טניס. רק צריך למצוא בן אדם אחד נוסף וכבר אפשר לשחק.
  • אפשר לשחק טניס עד 120, אפילו בתחרויות שיחקתי נגד בני 80.

אז איך מתחילים לשחק טניס בגיל 40?

הצעד הראשון בשבילכם הוא לעשות אימון פרטי עם מאמן טוב בעל ניסיון רב וללמוד את הבסיס כמו שצריך. לאחר שתלמדו את הבסיס תוכלו כבר לעבוד על טכניקות מתקדמות וסגנונות משחק או פשוט לעבוד על כושר או הרזיה למי שצריך (כמה שחקני טניס שמנים ראיתם כבר?).

זה גם ספורט מאוד טוב למתחילים, אחרי כל חבטה לומדים משהו חדש. השיפור הוא מאוד מהיר לעומת ספורט אחר לדוגמה כמו כדורסל. יש הרבה טכניקות בטניס ככה שמי שמשקיע כמו שצריך מתוגמל כמו שצריך ואפשר גם לגלות צד אחר של עצמך ולהגיע למצב שאתה מאוזן יותר.

תיאום טוב יותר

טניס מוביל לתיאום טוב יותר של העין ביד בגלל הדרישה לשפוט כל הזמן את העיתוי בין הכדור הקרוב לנקודת המגע הנכונה. זאת בשילוב עם שינויי כיוון תכופים והיענות מהירה ליעד נע (הכדור), שחקני טניס בדרך כלל יוכיחו זריזות משופרת, שיווי משקל טוב ומודעות לגוף (פרופריוספציה) המסייעים במניעת תאונות ונפילות לאורך החיים.

טניס הוא לא רק ספורט

אולי היתרון הבריאותי הגדול ביותר שטניס מעניק לנו הוא 'שיעורי החיים' שלו. השחקנים נבדקים ללא הרף כיצד הם מגיבים למצבים ומתמודדים עם מצוקה תוך פיתוח מנטליות תחרותית ומנצחת. מחקר שהשווה דפוסי התנהגות של טניסאים מתבגרים עם אלו שאינם משתתפים בספורט, הוכיח כי הטניסאים מפתחים יותר אוטונומיה, אסרטיביות, אישיות ויכולת להתמיד בכדי להגיע ליעדיהם. יחד עם זאת, הם הראו פחות תכונות התנהגותיות כמו נוירוטיות, פחד ואובססיה, אשר עשויים להשפיע לרעה על התפקוד היומיומי ולהפריע להתפתחות האישיות הבריאה. כאשר הדור הצעיר של השחקנים מסוגל להיות מאותגר מהמשחק והם מספקים מנגנוני תמיכה מוכחים ותקפים, ואסטרטגיות והזדמנויות ללמוד מיומנויות התמודדות, אנו נעלה את יכולתם להיות חזקים נפשית ומסוגלים להתמודד עם לחצים ומצבים. על המגרש ומחוצה לו.