כל מה שצריך לדעת על כתיבה ממזגת 2
היום נמשיך לצעד השני בכתיבה ממזגת.
זוכרים מה למדנו בפעם הקודמת? מקווה שכן, אבל לטובת מי שלא זוכר נחזור בקצרה.
קודם כל, קראו את השאלה עד שאתם בטוחים שהבנתם מה רוצים שתעשו. אם לא תעשו את זה לא תהיה משמעות לכל מה שתכתוב בהמשך… או לפחות לחלק גדול ממה שתכתוב… אחרי שעשינו את זה נסמן במרקר את כל הטקסט הרלוונטי לשאלה. בדרך כלל יבקשו לסכם שני נושאים, ולכן כדאי להכין שני מרקרים בצבעים שונים… עכשיו אנו רואים בצורה ברורה את כל הטקסט הרלוונטי.
אז מה הלאה?
נעתיק את כל המשפטים הרלוונטיים לתוך טבלה. למשל, בדוגמה משבוע שעבר, בטור אחד נשים את כל הטקסט שקשור להיקף השימוש באינטרנט, ובטור שני את הטקסט שקשור להשפעת האינטרנט. אם יש כמה תחומים שהאינטרנט משפיע עליהם, נכתוב כל השפעה בשורה נפרדת. מי שקשה לו להעתיק את כל הטקסט לטבלה, יכול להסתפק בכתיבה קצרה יותר ומתומצתת יותר כדי שה"לב" של הטקסט הרלוונטי יהיה מול עיניו.
שימו לב! דגש חשוב! אם מבקשים ממך לכתוב על ההשפעה של האינטרנט זה אומר שכל השפעה שמוזכרת בטקסט צריכה להיות כתובה בסיכום!
הנה דוגמה לטבלה כזאת מהטקסטים שעבדנו איתם בפעם הקודמת (לחצו כאן כדי לראות אותם):
היקף השימוש באינטרנט |
השפעת האינטרנט |
|
השפעה 1 |
70% מהישראלים גולשים בפייסבוק לפחות פעם ביום, 44% מהישראלים נכנסים ליוטיוב לפחות פעם ביום ו-60% מן הישראלים בני 25-44 טוענים כי הרשתות החברתיות הן חלק בלתי נפרד מהחיים החברתיים שלהם. עוד עולה מהמחקר ש-30% מהישראלים גולשים יותר מחמש שעות ביום. |
הפרעות ריכוז והשפעה על דרך הלמידה שלנו כי אנו מתרגלים לקבל את כל המידע שאנו רוצים בצורה מיידית (שורה לפני מה שמודגש בירוק). |
השפעה 2 |
ההסחות דעת שיש בקריאה באינטרנט גורמות לנו לדלג מכותרת לכותרת בלי להתעמק בתוכן המידע ובמשמעותו. |
|
השפעה 3 |
סטודנטים שיש להם גישה חופשית לאינטרנט נוטים לזכור פחות מהחומר הנלמד, ובחלק ניכר מזמן ההרצאה הם צורכים מידע שלא שייך ללימודים. |
|
השפעה 4 |
שימוש באינטרנט הפעיל מספר רב יותר של אזורים במוח לעומת קריאה בספר, בייחוד אזורים המקושרים לקבלת החלטות ולחשיבה מורכבת. |
|
השפעה 5 |
יש אנשים שאינם מסכימים כי לאינטרנט יש השפעה הרסנית על חיינו, והם רואים בשינויים בדפוס החשיבה מעין הסתגלות של המוח האנושי לאפשרויות הטכנולוגיות החדשות. לדעתם יש השפעה של זמינות המידע על הזיכרון. במחקר שערכו, הנבדקים שידעו מראש כי לא תהיה להם גישה למידע בעתיד זכרו פרטים רבים יותר מן הנבדקים שהובטחה להם גישה למידע. |
|
השפעה 6 |
הזמינות של האינטרנט גורמת לאינטרנט להיות עבורנו מעין זיכרון חיצוני. המוח מתמקד ביצירת קישורים למקום שממנו יהיה אפשר לשלוף פרטים במידת הצורך. |
|
השפעה 7 |
כמות המידע הזמין במוח של כל אחד מאיתנו פוחתת. |
שימו לב! הטבלה הזאת לא מחייבת, ויכול להיות שיהיה מי שיארגן את המידע באופן קצת שונה.
נמשיך בע"ה בפעם הבאה…