חמישה טיפים למיקסוס פזמונים טובים יותר.
חמישה טיפים למיקסוס פזמונים טובים יותר
הקהל שלכם לא צריך לנחש מתי הפזמון מגיע - זה צריך לפגוע במאזינים ממש בחזה, ולגרום להם לרקוד, לשיר או לבכות יחד. כבר סיפקנו טיפים לשיפור פזמונים עם הפקת מוסיקה וכתיבת שירים, ועכשיו הדגש הוא על מיקס. להלן חמישה טיפים למיקסוס פזמונים טובים יותר.
1. Filter the verse
אם הבית והפזמון נשמעים דומים מדי, השתמשו בבלאו פאס פילטר כדי להחשיך כלים בבבתים, או דללו אותם בעזרת היי פאס פילטר או השתמשו ב- בנד פאס פילטר כדי להפוך את המעבר בין שני החלקים הללו לדרמטיים יותר. תופים מתוכנתים, סינטים פאדים סטרינגס וכו' בדרך כלל מקבלים יפה את הסינון, אז נסו עם הכלים האלה תחילה, ואז עם אלמנטים אקוסטיים כמו גיטרות או פרקשנים. צלילים אקוסטיים יכולים להרגיש מאוד לא נעימים ועמומים למדי כאשר הם מסוננים בכבדות, כך שתצטרכו לשים לב היטב כדי למנוע זאת.
עם התקדמות הבית, פתחו את הפילטר כדי להכניס את הבהירות או את הלאו-אנד, שיסמן למאזינים שמשהו עומד לקרות, ויגרום להם להתרגש.
2. תעברו מדיגיטל ל-אנאלוג או להפך
טכניקה עדינה אך יעילה לשיפור הפזמון היא לעשות סאטורציה במודול דיסטורשן (לדוגמא Trash 2). אם השיר מתחיל בטון ניטרלי, הפעילו פלאגין שמוסיף הרמוניות לדוגמא Saturn עם מדמה של Tube על ערוץ ראשי למשך הפזמון כדי להכניס צבעים חדשים למיקס. באמצעות פלאגין של טייפים, אתם יכולים לבחור תדרים ספציפיים לעשות להם סאטורציה כדאי לא להגזים באפקט. אתם יכולים גם לנסות לעשות סאטורציה לבית על מנת לתת לו חום ולבחור בפאנצ'יות בפזמון.
טריק קלאסי בהיפ-הופ ובמוזיקה אלקטרונית הוא להתחיל שיר עם בית שנשמע וינטאג', שדולל עם EQ, מדמה וייניל או דיסטורשן. לאחר שהפזמון מגיע, אפקטים אלה עוברים לבייפאס, ובכך ספקטרום התדרים מתמלא בכל התדרים שהחסרנו כדי להפתיע את המאזינים.
3. GO WIDE OR GO HOME
את הטריק הזה אני ממש אוהב, הרחבת כלים בפזמון תעזור לספק את ההשפעה הרגשית של הקטע. כמו החלטות מיקס רבות, הכלים שנבחרו כאן תלויים בז'אנר - רוק ילך בדרך כלל עם גיטרות, ואילו פופ וטראפ יתמקדו בקול.
רעיון נוסף הוא למקם פלאגין הרחבת סטריאו על המאסטר ולהרחיב קבוצה ספציפית של תדרים בכל השיר. הייתי מזהיר מפני הרחבת הנמוכים העמוקים מכיוון שבאס עושה עבודה הרבה יותר טובה כשהוא מוחזק במונו או בתמונה צרה יותר. במקום זאת, נסו את תדרי הלאו-מיד. אזורים אלה מעניקים לשירים תחושת מלאות כאשר הם מורחבים ויכולים להונות את המאזינים לחשוב שהבס הפך חזק יותר. ביצוע התאמות אלה עשוי להשפיע לרעה על האיזון הכולל של הנמוכים שלכם או בלאו-מיד, ולכן זה עשוי לעזור לפנות לאנאלייזר או כלים שמיועדים לאיזון טונאלי כדי לוודא שאתם לא דוחפים דברים רחוק מדי.
4. נסו לעשות אוטומציות לווליום
טיפ זה מיועד לאנשים שכבר יש להם מעבר מוצק בין בית-לפזמון, אך רוצים להוסיף מעט ממתקי אוזניים כדי לדחוף את הדברים לשלב הבא. תמצאו מספר רב של מאמרים המעידים על העלאת הווליום בפזמון בכדי לגרום לו לצאת יותר החוצה ולתת דגש, אך גישה אחרת היא להוריד את הווליום של כמה מכשירים לבאר אחד ממש לפני הפזמון. התאמת המהלך הזה עם אוטומציית בנד-פאס או היי-פאס או לאו-פאס שמדללת את הכלים יגרום למיקס להישמע כאילו הוא נבלע - כאשר הדברים חוזרים במלוא העוצמה לפזמון, המאזין מקבל טלטלה יפה של אנרגיה.
5. לא לשכוח את הפזמון השני!
הקפידו לא להשתמש בכל הטריקים שלכם בפזמון הראשון! הוספת משהו לפזמון השני כדי שיהיה שונה במקצת מהראשון תספק את ההייפ הדרוש כדי להשאיר את המאזינים להמשך השיר. הדבר האחרון שאתם רוצים הוא תחושה עצלנות שחוזרת על עצמה.
אם אין שום דבר שונה בהקלטה עצמה, עליכם, ליצור את השינוי. שימוש בכל אחת מהטכניקות המפורטות כאן ישמש אתכם טוב, אם כי אתם יכולים גם לנסות ריוורבים שונים, שכבות בדגימות תופים חדשות, פארלל קומפרשן או אוטומציה של חצי dB בערך כלפי מעלה.
לסיכום
כשאנחנו חושבים על השירים האהובים עלינו, הפזמון היא בדרך כלל מה שעולה בראשנו. הטכניקות המפורטות במאמר זה הן פשוטות, אך מוכחות שהופכות את קטע השיר החשוב הזה לבלתי נשכח יותר.
אם תחזרו ותקשיבו לטופ פלייליסט שלכם, או סתם תרשמו הערה נפשית בהמשך, תגלו שרוב השירים, ללא קשר לז'אנר, משתמשים כאן בשילוב כלשהו של הטיפים. נסו אותם בעצמכם והמיקסים שלכם בטוח ישתפרו.