חיבור וחיסור מספרים מעורבים

באיזו שיטה היית רוצה ללמוד?
תרגול הסבר וידאו
🏆תרגולים מומלצים עבורך

חיבור וחיסור מספרים מעורבים

על מנת לחבר ולחסר מספרים מעורבים נפעל ב-3 שלבים.
השלב הראשון:
נהפוך את המספרים המעורבים לשברים מדומים – שברים בעלי מונה ומכנה ללא שלמים.
השלב השני:
 נמצא מכנה משותף (בדרך כלל על ידי הכפלת המכנים).
השלב השלישי:
נחבר או נחסר את המונים בלבד. המכנה ייכתב פעם אחת בתוצאה הסופית.

למעבר לתרגולים בנושא

בחן את עצמך בחיבור וחיסור מספרים מעורבים!

בחנים ותרגולים נוספים

כל התרגילים במקום אחד!
אנחנו מאמינים שרק עם תרגול אפשר באמת להצליח במבחן, ואתם?

הצטרפו למעל 20,000 תלמידים שכבר לומדים איתנו:
    למעלה מ- 10,000 תרגילים בכל הנושאים שנלמדים בכיתה
    בניית תוכנית לימודים אישית ושליטה מלאה ברמת התרגול
    פתרון וידאו מלא אישי לכל שאלה שלא הבנתם
    תרגול הדרגתי מהבסיס גם למי שפספס הרבה בכיתה
אלפי תרגילים מחכים לכם,
הירשמו עכשיו בחינם!

תרגילים בסיסיים בחיבור וחיסור מספרים מעורבים (1)

צפו במספר דוגמאות לתרגילים בנושא חיבור וחיסור מספרים מעורבים

דוגמאות ותרגולים נוספים

תרגולים מתקדמים (0)

אחרי הדוגמאות הבסיסיות, הגיע הזמן לתרגילים קצת יותר מאתגרים 😊


הכיתה התקדמה בחיבור וחיסור מספרים מעורבים ואתם עדיין מאחור?

צוות לימוד נעים כאן עבורכם :)
בואו ללמוד חיבור וחיסור מספרים מעורבים עם מאות סרטונים, שאלות ודוגמאות.
בא לי ללמוד בלי חפירות👷‍


חיבור וחיסור מספרים מעורבים

במאמר הזה נלמד איך לחבר ולחסר מספרים מעורבים בקלות, במהירות וללא כל מאמץ.
פתרון חיבור וחיסור מספרים מעורבים מכיל 3 שלבים:

השלב הראשון:

הפיכת המספר המעורב לשבר מדומה – שבר עם מונה ומכנה בלבד ללא שלמים.

איך הופכים מספר מעורב לשבר מדומה?
נכפול את מספר השלמים כפול המכנה. לתוצאה נוסיף את המונה. התוצאה הסופית – תהיה רשומה במונה החדש.
המכנה ישאר זהה.

נראה דוגמה:

הפכו את המספר המעורב \(3 \frac {4}{5}\) לשבר מדומה

פתרון:
מציאת המונה - 
נכפיל את מספר השלמים – \(3\) כפול המכנה \(5\) ואז נוסיף את המונה \(4\). נקבל:
\(3*5+4=19\)
קיבלנו \(19\) ולכן זה מה שנרשום במונה.
המכנה ישאר זהה למקור – \(5\).
לכן נקבל ש:
\(3 \frac {19}{5}= \frac {4}{5}\)


השלב השני:

מציאת מכנה משותף (בדרך כלל על פי שיטת הכפלת המכנים)
תזכורת - 
בשיטת הכפלת המכנים, נכפיל את השבר הראשון במכנה של השבר השני ואת השבר השני במכנה של השבר הראשון.
נזכור להכפיל גם את המונה וגם את המכנה.
לדוגמה:
מצאו מכנה משותף לשברים: \(3 \over 4\) ו - \(2 \over 5\)
פתרון:
את השבר \(3 \over 4\) נכפיל ב-\(5\) המכנה של השבר השני ונקבל \(15 \over 20\)
את השבר \(2 \over 5\) נכפיל ב-\(4\) המכנה של השבר הראשון ונקבל: \(8 \over 20\)
המכנה המשותף הוא \(20\).

השלב השלישי:

חיבור או חיסור של המונים בלבד. המכנה ישאר אותו הדבר וייכתב בתוצאה הסופית פעם אחת.
לדוגמה:
\(\frac {3}{13}+\frac {9}{13}=\frac {12}{13}\)

פתרון:
כאשר המכנה זהה, נחבר רק את המונים ונקבל: \(\frac {12}{13}\)

עכשיו, אחרי שלמדנו את כל השלבים לפתרון, נתרגל תרגילי חיבור וחיסור של מספרים מעורבים:

\(2 \frac {3}{4}+1 \frac {2}{6}=\)

פתרון:

השלב הראשון - 
נהפוך את שני המספרים המעורבים בתרגיל לשברים מדומים:
\(2 \frac {3}{4}= \frac {2*4+3}{4}=\frac {11}{4}\)

\(1 \frac {2}{6}= \frac {6*1+2}{6}=\frac {8}{6}\)

נכתוב את התרגיל מחדש:

נמצא מכנה משותף על ידי הכפלת המכנים ונקבל:
\(\frac {66}{24}+\frac {32}{24}=\)
נחבר אך ורק את המונים ונקבל:

\(\frac {66}{24}+\frac {32}{24}= ​​\frac {98}{24}\)


עוד תרגיל:
\(4 \frac {1}{5}-2 \frac {4}{5}=\)

פתרון:

השלב הראשון - 
נהפוך את שני המספרים לשברים מדומים:

\(4 \frac {3}{6}= \frac {4*6+3}{6}=\frac {27}{6}\)

\(2 \frac {1}{5}= \frac {2*5+1}{5}=\frac {11}{5}\)

נכתוב את התרגיל מחדש:

נמצא מכנה משותף על ידי הכפלת המכנים ונקבל:
\(\frac {135}{30}-\frac {66}{30}=\)
נחסר אך ורק את המונים ונקבל:

\(\frac {135}{30}-\frac {66}{30}=\frac {69}{30}\)

למעבר לתרגולים בנושא