חיבור

באיזו שיטה היית רוצה ללמוד?
תרגול הסבר וידאו
🏆תרגולים מומלצים עבורך

חיבור

תחילה נבין שתרגיל חיבור הוא תרגיל שבו אנחנו מוסיפים משהו למשהו.
כשיופיע הסימן \(+\) נדע שמדובר בתרגיל חיבור בו אנו צריכים להוסיף משהו למשהו.

בואו ונראה דוגמה – 

לדנה יש \(3\) כדורים כחולים 
שלושה כדורים
לערן יש \(2\) כדורים כתומים

שני כדורים כתומים
כמה כדורים יש לדנה וערן יחד?

בואו נספור את הכדורים – 

חמישה כדורים סך הכל, שלושה כחולים ושני כתומים
יחד יש להם \(5\) כדורים סך הכל.
תרגיל החיבור הוא: \(     3+2=5\)

למעבר לתרגולים בנושא

בחן את עצמך בחיבור!

בחנים ותרגולים נוספים

כל התרגילים במקום אחד!
אנחנו מאמינים שרק עם תרגול אפשר באמת להצליח במבחן, ואתם?

הצטרפו למעל 20,000 תלמידים שכבר לומדים איתנו:
    למעלה מ- 10,000 תרגילים בכל הנושאים שנלמדים בכיתה
    בניית תוכנית לימודים אישית ושליטה מלאה ברמת התרגול
    פתרון וידאו מלא אישי לכל שאלה שלא הבנתם
    תרגול הדרגתי מהבסיס גם למי שפספס הרבה בכיתה
אלפי תרגילים מחכים לכם,
הירשמו עכשיו בחינם!

תרגילים בסיסיים בחיבור (1)

צפו במספר דוגמאות לתרגילים בנושא חיבור

דוגמאות ותרגולים נוספים

תרגולים מתקדמים (0)

אחרי הדוגמאות הבסיסיות, הגיע הזמן לתרגילים קצת יותר מאתגרים 😊


הכיתה התקדמה בחיבור ואתם עדיין מאחור?

צוות לימוד נעים כאן עבורכם :)
בואו ללמוד חיבור עם מאות סרטונים, שאלות ודוגמאות.
בא לי ללמוד בלי חפירות👷‍


חיבור

כעת נעבור לתרגיל מעט קשה יותר.
פתרו את התרגיל \(13+4=\)

ניעזר בכדורים-
יש לנו קבוצה של \(13\) כדורים 

13 כדורים

וקבוצה של \(4\) כדורים

4 כדורים

הפלוס \(+\) מזכיר לנו שאנו צריכים לחבר אותם יחד.

נספור כמה כדורים סך הכל יש לנו ונגלה שיש \(17\) כדורים סך הכל.
\(13+4=17\)

17 כדורים, 13 כחולים ו4 כתומים

כל הכבוד!
עכשיו נעבור לדרך חיבור בלי צורך לצייר כדורים.
כאשר יש לי מספר כלשהו למשל \(15\), ורוצים שאוסיף לו \(3\),
כמו בתרגיל \(15+3=\)
נדמיין שיש לנו כבר \(15\) ואנחנו רק רוצים להוסיף עוד \(3\).
נספור:

בהתחלה נוסיף \(1\) ונקבל \(16\)
ספירה עם האצבעות שמתחילה ב16
נמשיך להוסיף עוד \(1\) ונקבל \(17\)
ספירה על  האצבעות - 16 ואז 17
ואז נוסיף עוד \(1\) ונקבל \(18\)!
ספירה על האצבעות - 16, 17 ואז 18

התשובה 
\(15+3=18\)


נעשה עוד תרגיל –

מה הפתרון של התרגיל:
\(12+4=\)
נדמיין שיש לנו \(12\) ואנחנו רק מוסיפים להם \(4\).
נוסיף \(1\) – נקבל \(13\)
נוסיף עוד \(1\) – נקבל \(14\)
נוסיף עוד \(1\) – נקבל \(15\)
נוסיף עוד \(1\) – ונקבל \(16\)

הוספנו \(4\) וקיבלנו \(16\)!
לכן: 
\(12+4=16\)

כעת נעבור לתרגילים מעט יותר מתקדמים!

תארו לכם שיש לעינת \(22\) קוביות שוקולד 
איור של 2 טבלאות שוקולד עם 10 קוביות ועוד 2 קוביות בודדות

ולגיל \(15\) קוביות שוקולד.
איור של טבלת שוקולד עם 10 קוביות ועוד 5 קוביות בודדות
איך נוכל לדעת כמה קוביות שוקולד יש להם יחד מבלי לצייר או להוסיף כל פעם \(1\)?
הכירו את השיטה הזו –

למספרים שלפינו יש עשרות ויש אחדות.
נראה כמה עשרות יש לעינת – \(20\)
וכמה עשרות יש לגיל – \(10\)
נחבר ונקבל \(20+10=30\)
כעת נעבור לאחדות – \(2\) אחדות לעינת
ו-\(5\) אחדות לגיל – 
יחד נקבל \(5+2=7\)

עכשיו נחבר את סך העשרות עם סך האחדות ונקבל:
\(30+7=37\)
זו התוצאה לתרגיל \(22+15=37\)

בואו ונכיר דרך נוספת:
פתרון במאונך! 
כאשר נקבל תרגיל חיבור כזה למשל:
\(32+6=\)

נכתוב אותו בצורה יפה במאונך באופן הזה- אחדות מתחת לאחדות ועשרות מתחת לעשרות אם יש.

32+6=38

נחבר אחדות עם אחדות –
\(2+6=8 \)
ועשרות עם עשרות 
\(3+0=3\)

קיבלנו שהתוצאה לתרגיל \(32+6\)
היא \(38\).

בואו ונפתור עוד תרגיל:
\(13+45=\)

נכתוב במאונך בצורה בה כל האחדות מתחת לאחדות והעשרות מתחת לעשרות ונקבל:

13+45=58

נחשב כמה זה \(3+5\)
נקבל \(8\)
וכמה הם \(1+4 \)
נקבל \(5\)

למעבר לתרגולים בנושא