ההבדלים בין קידום ממומן לבין קידום אורגני בגוגל.

יש שתי דרכים לקדם אתר או דף נחיתה. 

  • קידום אורגני שנקרא בשפה המקצועית SEO
  • והדרך הממומנת שבדרך כלל תיקרא SEM.

ישנם יתרונות וחסרונות לשני הדרכים. 
אם אתם רוצים לשפר מכירות באתר שלכם או להגדיל את התנועה לאתר שלכם אתם חייבים לקורא את המאמר.

מה ההבדל בין קידום אורגני לקידום ממומן

קידום אורגני

קידום אורגני הוא הובלת גולשים לצפות בתכנים שלך אם זה באתר שלך או בדף הנחיתה שלך ללא תשלום על מודעות.

בקידום אורגני אנחנו צריכים להבין מה הקהל מחפש מה התוכן שהוא מעוניין בו ומה הדרך הכי טובה לגרום לו להאמין שאנחנו נספק לו את הדברים האלו בהמשך.

קידום אורגני באתר אינטרנט יהיה ברובו על ידי (SEO-Search Engine Optimization) שזה בעצם פלטפורמות החיפוש שקיימות היום שהבולט בנייהם הוא גוגל. 

כדי להבין מה זה אומר קידום SEO צריך להבין מה זה מילות מפתח. מילת מפתח היא מילה שרושמים אותה בשורת החיפוש בגוגל. הגולש מבקש מגוגל לחפש משהו מסויים וגוגל רוצה למצוא לו את את האתר הכי רלוונטי בשבילו. פה נכנס התפקיד של משווק אורגני תפקידו לדעת איזה מילים להטמיע באתר ובאיזה סדר ובאיזו תצורה כדי שגוגל ידע שהאתר הזה הוא הכי רלוונטי או בין העשרה אתרים הכי רלוונטים לצרכן שחיפש. וככה בעצם האתר מגיע לדף הראשון בגוגל. כמובן שיש עוד משתנים לדירוג כמו כמה זמן גולשים היו באתר שלך, בכמה דפים הם ביקרו וכמה מהם יצרו מעורבות מסויימת בתכנים באתר. אם אתרים אחרים שקשורים לתוכן שלך נותנים קישור לאתר שלך זה מחזק לגוגל את העובדה שהאתר שלך רלוונטי לנושא.

יתרונות בקידום אורגני

היתרון הגדול ביותר הוא שזה בחינם, יש מעל מליארד חיפושים ביום בגוגל ואם האתר שלך רלוונטי אחרי שעשית מחקר מעמיק של מילות מפתח ושל המתחרים שלך. אתה תעלה את החשיפה לאתר שלך ואת כמות הכניסות לאתר שלך באופן משמעותי. 

היתרון נוסף הוא התוכן אתר שרוצה להגיע לדף הראשון בגוגל הוא צריך הרבה תוכן כדי לרוץ על הרבה מילות מפתח. מה שיוצר כמה דברים נוספים ובנייהם זה האמינות באתר.

אם לדוגמא עורך דין ירשום הרבה תוכן על דברים שקשורים לדינים משפטים. הוא יצבור אמינות כי הגולש נכנס לאתר ועוד לפני יצירת הקשר הוא כבר מקבל מידע מרשים מה שיוצר אמינות חזקה.

חסרונות בקידום אורגני

כדי לקדם אורגני אתר צריך לדעת לעשות מחקר מעמיק מאוד של מילות מפתח ומחקר מתחרים רחב מאוד. את התוצאות יראו בשלבים מאוחרים מאוד תלוי בנושאים לפעמים לוקח שנים כדי שאתר יתחזק ויגיע למקום הראשון. אם בונה אתר לא מנוסה הוא גם כנראה יעשה הרבה טעויות בדרך מה שרק יעקב את הצלחה. 
 

קידום ממומן

קידום ממומן הובלת גולשים לאתר שלך בעזרת קמפיניים שיווקים בתשלום.

בקידום ממומן שנקרא גם ( SEM-Search Engine Marketing) אתה רושם לגוגל באיזה מילות מפתח אתה רוצה להופיע, אם התוכן של הקמפיין שלך רלוונטי לתוכן של האתר שלך גוגל יכניס אותך לדף הראשון ואתה תופיע בראש הדף בין הארבע תוצאות הראשונות.

בדומה לקידום אורגני יש צורך במחקר מילות מפתח לדעת מה רלוונטי מה אנשים מחפשים יותר איכן יש פחות תחרות.

יש הרבה אפשרויות בקידום ממומן אפשר לבצע קמפיינים מתוחכמים מאוד שיגרמו לגוגל להכניס גולשים לתוך האתר שלך וללחוץ על לחצן ספציפי ואפשר להחליט מי יראה את המודעה שלי ומי לא. 

בקידום ממומן אני יכול להחליט למי להראות את המודע שלי ובכל להגדיל את הסיכויים שהם יכנסו לאתר שלי וירכשו מוצרים או יקליקו על תכנים שאני מספק, יש צורך להכיר את קהל היעד שלי גילאים או מינים 
שיותר מזוהים עם התוכן שאני מספק. 

יתרונות בקידום ממומן

קמפיינים ממומנים יכולים להביא תוצאות תוך שעות ספורות עד ימים. בבניית קמפיינים חכמים ולאחר מחקר מילות מפתח טוב והגדרת קהל היעד,

אפשר להגיע לתוצאות גבוהות מאוד.

חסרונות בקידום ממומן

אם הקמפיין לא יהיה מקצועי התוצאות לא יהיה טובות ותפסידו כסף על השיווק.  בנוסף לכך עם קמפיינים גרועים יכול להיות להיות ציון לא טוב למנהל המודעות וכך יהיה קשה לעשות מודעות חדשות. 

לסיום עדיף לשלב בין קידום ממומן לבין קידום אורגני אך עדיף לתת לאיש מקצוע להתעסק בזה, או שאפשר ללמוד את זה ולהגיע לתוצאות טובות.