דלג על הניווט

איך מחשבים שטח מעוין?

ככל הנראה, אם יערך משאל קצרצר בקרב תלמידי החטיבה והתיכון באשר למקצוע ממנו הם הכי חוששים, סביר כי מקצוע המתמטיקה יזכה ברוב קולות. אז נכון, יחסי הציבור של מקצוע זה אינם הטובים ביותר, וסביר מאד להניח כי זוהי אחת הסיבות לכך שישנם תלמידים שמתקשים לפתור בעיות ולהתמודד עם נוסחאות, צורות ומשוואות.

בחטיבות הביניים ישנן הקבצות המסווגות את התלמידים על פי כישוריהם במקצוע, ואילו בתיכונים מדובר כבר על יחידות לימוד שונות – בין 3 ל-5 יחידות. המטרה שלכם כתלמידים? לקבל את הציונים הגבוהים ביותר בתכנית הלימוד הנחשקת ביותר.

חלק בלתי נפרד מתכנית הלימוד כולל גם את הצורות הגיאומטריות, הכוללות בין היתר גם את המעוין. חשוב לציין כי גם אם אתם תלמידים בהקבצה ב' בחטיבת הביניים, וגם אם בסופו של דבר תחליטו להשתלב בתכנית לימוד של 3 יחידות בתיכון, עדיין תידרשו להשיב על בעיות הכוללות את אותן הצורות, לרבות המעוין.

איך מחשבים שטח מעוין? הנוסחה לפניכם:

כל בעיה גיאומטריות מבוססת על שלל נתונים, כאשר המענה עליה מחולק לכמה שאלות שונות. אחת השאלות הפופולאריות ביותר, ובעלות הסבירות הגבוהה ביותר להופיע במבחן שלכם, היא השאלה בדבר שטח המעוין. כידוע, מעוין הוא 2 משולשים שונים. אם כן, איך מחשבים את שטחו?

  • הנוסחה לחישוב שטח המעוין: אלכסון X אלכסון, לחלק ב-2.
  • נוסחה נוספת לפיה תוכלו לחשוב את שטח המעוין (בהתאם לנתונים שמספקת לכם השאלה): צלע X הגובה לצלע.

דוגמאות ליישום הנוסחה:

במידה וישנה בפניכם בעיה עם הנתונים הבאים:

  • אלכסון a = 10
  • אלכסון b = 10

הרי שהחישוב יתבצע באופן הבא: 10 X 10 = 100. כעת, יש לחלק את הסכום ב-2, והרי שתשובה המתקבלת היא 50. כך גם אתם תחשבו את שטח המעוין בהתאם לנתונים שיוצגו לכם בשאלה.

שיעור פרטי במתמטיקה – גם לחיזוק הנוסחאות

אין כזה דבר תלמיד שלא טוב במתמטיקה, אלא שיש כזה דבר תלמיד שלא מבין את המתמטיקה. המון פעמים מה שמונע מתלמידים לקבל ציונים טובים הוא לא חוסר היכולת שלהם, אלא חוסר ההבנה. כידוע, השיעורים במסגרת תכנית הלימודים בבית הספר מתנהלים על פי קצב מסוים, שלא כל התלמידים מצליחים לעמוד בו. כך, בהדרגה נפתחים פערים שבעת שלא מצמצמים אותם, הם רק הולכים וגדלים.

שיעור פרטי במתמטיקה, יכול לחזק את התלמיד ולהעניק לו ארגז כלים איכותי להמשך. בשונה מהשיעורים המתנהלים בכיתה, בשיעור הפרטי מתמקדים אך ורק בנקודות בהן התלמיד מגלה חולשה: החל מהקושי להבין מה שואלים אותו בבעיות, ועד הקושי בהבנה איך מיישמים את הנוסחאות על בסיס הנתונים המוצגים בשאלה.

שיעור פרטי במתמטיקה לא מעיד על חולשה!

ישנם תלמידים שמעט נבוכים לספר לחבריהם על רצונם להשלים פערים בשיעור פרטי במתמטיקה. בפועל, אין באמת סיבה למבוכה, אלא להיפך: תלמידים המגיעים לשיעור פרטי זוכים לחזק את החומר הנלמד בשעת עזר נוספת. התוצאה המון פעמים היא שאותם תלמידים שלומדים בשיעור הפרטי, למעשה מתקדמים יותר בחומר משאר הכיתה. היתרונות הבולטים של השיעור הפרטי:

  • צמצום הפערים – התלמיד משווה את עצמו לקצב של הכיתה
  • הטמעה של החומר הנלמד בצורה של "הבנה", ולא של "שינון"
  • חיזוק הביטחון העצמי של התלמיד: הוא מוכיח לעצמו כי הוא יכול!

כמה שיעורים פרטיים כדאי לקחת במתמטיקה?

מדובר על שאלה שאין לה תשובה חד משמעית. ישנם תלמידים המעוניינים במפגש פרטי בתדירות של אחת לשבוע. עם זאת, ישנם תלמידים שנפגשים עם מורה פרטי רק לפני מבחנים – זאת במטרה לחזק נוסחאות כדוגמת איך לחשב שטח מעויין, יצירת סימולציות ואתגור עם שאלות קשות יותר מאלו שצפויות במבחן.