איך מחשבים נפח תיבה?

באיזו שיטה היית רוצה ללמוד?
תרגול הסבר וידאו
🏆תרגולים מומלצים עבורך

נפח התיבה = אורךX  רוחבX  גובה

נתבונן בתרגיל לדוגמה.
נתונה לנו תיבה עם הנתונים הבאים:

  • אורך = 6
  • רוחב = 8
  • גובה = 4

הרי שנפח התיבה הוא: 192 = 4 * 8 * 6

נוסחת נפח תיבה

למעבר לתרגולים בנושא
למעבר לתרגולים בנושא

בחן את עצמך באיך מחשבים נפח תיבה?!

בחנים ותרגולים נוספים

כל התרגילים במקום אחד!
אנחנו מאמינים שרק עם תרגול אפשר באמת להצליח במבחן, ואתם?

הצטרפו למעל 20,000 תלמידים שכבר לומדים איתנו:
    למעלה מ- 10,000 תרגילים בכל הנושאים שנלמדים בכיתה
    בניית תוכנית לימודים אישית ושליטה מלאה ברמת התרגול
    פתרון וידאו מלא אישי לכל שאלה שלא הבנתם
    תרגול הדרגתי מהבסיס גם למי שפספס הרבה בכיתה
אלפי תרגילים מחכים לכם,
הירשמו עכשיו בחינם!

תרגילים בסיסיים באיך מחשבים נפח תיבה? (3)

צפו במספר דוגמאות לתרגילים בנושא איך מחשבים נפח תיבה?

דוגמאות ותרגולים נוספים

תרגולים מתקדמים (6)

אחרי הדוגמאות הבסיסיות, הגיע הזמן לתרגילים קצת יותר מאתגרים 😊


הכיתה התקדמה באיך מחשבים נפח תיבה? ואתם עדיין מאחור?

צוות לימוד נעים כאן עבורכם :)
בואו ללמוד איך מחשבים נפח תיבה? עם מאות סרטונים, שאלות ודוגמאות.
בא לי ללמוד בלי חפירות👷‍


תרגילים נוספים לחישוב נפח התיבה

אורך – 2
רוחב – 4
גובה – 6
נפח התיבה יהיה -  48 = 6 * 4 * 2

אורך – 3
רוחב – 5
גובה – 7
נפח התיבה - 105 = 7 * 5 * 3

אורך – 7
רוחב – 9
גובה – 2
נפח התיבה - 126 = 7 * 9 * 2

תרגיל קצת שונה לחישוב נפח תיבה

נתונה תיבה עם נפח של 48 סמ"ק.
האורך של בסיס התיבה הוא 2 ס"מ, הרוחב 4 ס"מ.
מהו גובה התיבה?

נשתמש בנוסחה לנפח תיבה:

גובה * אורך * רוחב = 48 סמ"ק

האורך והרוחב ידועים לנו, את הגובה צריך למצוא.

נסמן את הגובה ב-h ואז:

48 = 2 * 4 * h

48 = h * 8

נחלק את שני האגפים ב-8 ונקבל:

h = 48/8

h = 6

כלומר הגובה הוא 6 ס"מ.

 

האם כדאי לשנן את הנוסחה לחישוב נפח התיבה?

ישנם מקרים בהם מקבלים התלמידים דף נוסחאות, אך לעתים הם נדרשים להכיר את הנוסחה בעל פה. לכן, ההמלצה היא לשנן בהדרגה את הנוסחה. תחושת הלחץ המוכרת לרבים ממבחנים במתמטיקה יכולה להיות פחותה בעת שאתם זוכרים את הנוסחה בעל פה. מדוע?

שלב התחקיר: למה לא הצלחתם במבחן?

אז נכון, ציון נמוך במבחן במתמטיקה איננו משמח. עם זאת, חשוב לזכור כי כל גם הציונים הנמוכים מלמדים אתכם, ולא מעט. אחרי שקיבלתם את המבחן והקדשתם כמה שעות לבאסה (זכרו: לא לגרור באסה!), השקיעו את זמנכם בתחקיר המבחן. חשוב להדגיש כי לעתים קשה לתחקר את המבחן לבד, וכדאי לעשות זאת יחד עם המורה הפרטי למתמטיקה. מטרת התחקיר היא להבין מה מנע מכם להצליח במבחן, כך שתוכלו לעבוד על אותם חלקים חלשים יותר והצליח יותר במבחנים הבאים. אז מדוע אתם לא הצלחתם הפעם?

ציון אחד איננו מייצג אתכם, אלא שהוא רק חלק קטן מכם. מקצוע המתמטיקה הוא מקצוע שאפשר להשתפר בו דרך קבע, ותוכלו להוכיח את ההתמדה וההתקדמות שלכם בבחנים ובמבחנים הבאים. אל תשכחו לרגע: היתרון שבציון נמוך (כמובן – הכל יחסי), הוא שאתם רק יכולים להשתפר. 

למידה למבחן עם חברים – האם היא באמת יעילה לכם?

ישנו קשר ישיר בין הלמידה לפני המבחן ובין מידת ההצלחה בו. המון פעמים כשמנסים להבין מהי הסיבה לכישלון במבחן, מבינים כי הבעיה הייתה בהיערכות והלמידה שלקראת המבחן. לרוב, מדובר על תלמידים שבחרו ללמוד יחד, בקבוצת למידה המורכבת מחברים טובים. לעתים, קבוצות למידה שכאלו מפרות ומעצימות, אך לעתים קשה מאד לשמור על ריכוז לאורך זמן, תוך שהלמידה היא לא באמת למידה אלא מפגש חברתי. לפניכם, שאלות מנחות שיוכלו לסייע לכם להבין האם הלמידה החברתית אכן יעילה לכם:

לא פותחים פער – מדביקים את הקצב עם מורה פרטי

אם כבר מדברים על נוסחאות, הרי שכדאי שתכירו גם את הנוסחה הבאה: ככל שתפתחו יותר פערים במקצוע המתמטיקה, כך יהיה קשה יותר לגשר עליהם. כידוע, בכיתות מתקדמות יותר (בחטיבות הביניים ובתיכונים), ישנם לא מעט בחנים ומבחנים.

לעתים, שיעור פרטי אחד יכול למקד אתכם, להטמיע בראשם את הנוסחה ולאפשר לכם לשלוט בה. התיבה היא עוד צורה שתצטרכו להתמודד מולה בשאלות שונות במבחנים, בין היתר גם בבחינת הבגרות. הדרך הטובה ביותר לשנן את הנוסחה היא לתרגל עוד ועוד בעיות עם תיבות, בדגש על בעיות הדורשות מכם לחשב את נפח התיבה.

למעבר לתרגולים בנושא