דלג על הניווט

איך ללמוד להכתבה באנגלית

עבור כל מי שמעוניין ללמוד שפה זרה מדובר בתהליך מאתגר שאצל חלק מן התלמידיפם מתגלים מכשולים הנוגעים לכישורים הנדרשים לקליטת שפה. בישראל, בדיוק כמו במדינות רבות בעולם, ניתנת חשיבות גבוהה מאד ללימודי השפה האנגלית והסיבה לכך ברורה.

רוצים ללמוד אנגלית אונליין עם מורה מנוסה?

כנסו לקישור הבא: בקישור מוצגת רשימה מסודרת של מורים לאנגלית עם פרופיל מפורט הכולל ניסיון, תגובות והשוואת מחירים.

מדובר בשפה בינלאומית שנדרשת עבור כל אדם בשלב זה או אחר במהלך חייו. תהליך הלמידה עשוי להיות שונה בין מסלולי הלימוד ובהתאם לכישורי הלמידה של התלמיד, אך תמיד יתבסס על הרחבת אוצר מילים ו/או מושגים וסלנגים שבהם נעשה שימוש ביום יום.

הלימודים יתמקדו בעיקר בשינון ובאופן כתיבה והגייה תקינים. הדרך לבחון האם מילים או מושגים הוטמעו ונלמדו כמו שצריך היא על ידי הכתבה וכבר בכיתות הנמוכות שבהן מתחילים ללמוד אנגלית ישנה חשיבות גבוהה לביצוע הכתבות ולציון בהן.

מטרת ההכתבה, כאמור, היא לבחון ולוודא שהתלמיד יודע בעל פה איך מאייתים וכותבים את המילים וכמובן לבחון האם התלמיד מכיר את המשמעויות. ישנם מילים וביטויים ברמות קושי שונות שיותר קל או קשה לזכור כיצד רושמים אותם נכון. מצד שני, ישנם גם לא מעט מילים שכתיבה נכונה שלהן תצביע על הבנה של כללי תחביר או דקדוק.

מסיבות אלה יש חשיבות גבוהה מאד להשקיע את הזמן ללמוד את אופן הכתיבה וחשוב לזכור שלא תמיד מדובר בתהליך למידה קצר, אלא בשקידה ושינון חוזרים על מילים, פעלים, ניבים או מושגים. מעבר לכך שניתן לאמוד את יכולת התלמיד להגות ולכתוב נכון את המלים, ניתן גם לאמוד את מצבו הלימודי של כל תלמיד ולהבין האם חומר הלימוד הופנם כראוי.
 

לימוד נכון להכתבה באנגלית יכול לשפר פלאים את התוצאות

איך לומדים לכתוב נכון באנגלית?

מכיוון שלכל תלמיד יש כישורי למידה שונים שבהם הוא חזק או פחות יותר, כך נדרש להתאים תוכנית לימוד שונה התואמת לכישוריו היחודיים של כל תלמיד.

בהקשר להכתבה, ניתן לסווג את התלמידים לשני קבוצות:

ישנם תלמידים ששינון חד פעמי יספיק עבורם על מנת לזכור כללים ואופן כתיבה תקין (דוברי שפה ברמה בינונית מתקדמת, תלמידים בעלי יכולת קליטה גבוהה יותר וכו')

מהצד השני, יתכן וקיימת קבוצת תלמידים, שיזדקקו למספר גבוה של חזרות לשינון המילים והמושגים (עבור תלמידים בעלי לקויות למידה, תלמידים הסובלים מחרדות לפני בחינה או כאלו שלא השקיעו מספיק מזמנם ולא הקדישו מספיק זמן ללימוד השפה).

כאשר מדובר בילדים צעירים יחסית, רצוי שחומר הלימוד יכלול מילים מעולם התוכן היומיומי שלהם וכדאי מאד להתאים דרך הלימוד בהתאם לנוחות של הילד. בנוסף, ישנם מילים וביטויים שונים שתהליך הלימוד שלהם יהיה שונה, למשל אם מדובר במילים באנגלית שצריך לזכור או פעלים בסיסיים שחשובים גם להמשך הדרך.

ישנם גם מילים שחשוב לשנן לא רק עבור ההכתבה עצמה אלא גם לטווח הארוך. תהליך הלימוד של ילדים בכיתות נמוכות יתמקדו לרוב בלימוד של שלושה נושאים עיקריים שנחשבים לקלים יותר כמו לימוד אנגלית מדוברת, המותאמים לעולמות התוכן של ילדים צעירים, לדוגמה: צבעים, ימי השבוע ושמות החודשים בשנה הלועזית.

כאשר התהליך הלימודי יתמקד בכל נושא ונושא בנפרד, כך יהיה ניתן למצות את הנושאים בקלות וביעילות רבה יותר. המטרה בשיטת לימוד זו היא להביא לגרום לתלמיד להפנים מהר ולזכור את החומר הנלמד לטווח הרחוק.

כאמור, הסיבה שמדובר במילים וביטויים שחשוב לזכור לטווח ארוך , נובעת מכך שנדרש לעשות בהן שימוש בשפה הכתובה והמדוברת באופן שגרתי ויומיומי. ככל שהתלמיד ילמד בדרך נכונה ויעילה עד לכדי מיצוי, כך הוא לא יצטרך להקדיש שוב זמן ללמידת נושאים אלה בעתיד.

שיטות ללימוד לקראת הכתבה באנגלית

להלן שלוש שיטות שעשויות להתאים עבור תלמידים שונים. שיטות אלו יהיו מבוססות על זיכרון וויזואלית:

כתיבת סיפור - שיטה זו עשויה להימצא כמתאימה עבור נושאים כמו ימי השבוע לדוגמה. בשיטה זו, ימציא הילד סיפור שבו עליו לעשות שימוש במילים הקשורות לימי השבוע. במסגרת האחריות של המורה, הוא יהיה חייב לסייע לוודא שהכתיבת המילים המופיעות בסיפור שנכתב על ידי התלמיד מתבצעת כהלכה.

כך אפשר יהיה לאתר את השגיאות ואת הנושאים בהם התלמיד יצרך תגבור ולהכווין את התלמיד לעבור על נושאים שבהן השליטה של התלמיד פחותה. האחריות המורה לבקש מהתלמיד לחזור על המשפט על לכדי הפנמה.

השיטה הוויזואלית - השיטב תבסס על מכשיר סמרטפון, מחשב או ספר שיהיו מותאמים לנושא הצבעים לדוגמה. ראשית יש ללמד את הילד את שמות הצבעים. לאחר מכן, לבדוק האם הוא זוכר. איך עושים זאת? מראים לילד צבעים או ציורים ועליו לנקוב בשם הצבע שעליו הוא נשאל. במידה והוא טועה - יש לתקן אותו ולוודא שנית שהואהוגה וכותב אותם כמו שצריך.

לימוד דרך משחק - אין ספק שזו שיטה שמותאמת מאד לתלמידים במיוחד בגילאים צעירים. הילד יכול לבחור בעצמו את הנושא (כמו חודשי השנה), להמציא סיפור או משחק, לומר את שמות החודשים בקול רם או לכתוב אותם על לוח המשחק שהוא ממציא.